10a.Gyógynövénygyűjtő túra (kisgyermekes és családi túra)

Túravezetők

[acf_views view-id=”812″ name=”Tura szervezok view”]

Leírás

A tábort autóbusszal elhagyva a Gyimesi-hágóig (1155 m) az Olt és Tatros folyók vízválasztóig utazunk.

Innen rövid pihenőkkel haladunk felfelé a Kurta sarok, Küpüs-kútig, ahol elfogyasztjuk tízórainkat. Útközben gyönyörű, ritka havasi virágokkal, gyógynövényekkel (fekete és vörös áfonya, orbáncfű, szurokfű, tejoltógalaj) ismerkedünk.

Akinek kedve van azokkal felsétálunk a Pogány-havasra (1351 m) is, ahonnan  szembenézünk a Hargita, Hagymás hegységekkel, illetve a Csíki-medence  falvait szemlélhetjük.

Tovább barangolunk a Laposhavason, ott meglátogathatunk egy  „nyároló” családot és gyógynövény sajtot kóstoltunk.

Utunkat innen folytatva egy kis emelkedő következik, amely felvezet a Széphavasra(1330 m), a Szentlélek kápolnához.

Itt is tartunk hosszabb pihenőt, megismerkedünk a hely, a kápolna történetével, benézünk ”Patakországba”.

Innen a Csapó-hegyen leereszkedünk a Ciherek-patakába és onnan nagyon hamar visszaérkezünk a táborba.

Megjegyzés: Útunk  zömmel nyílt terepen vezet. A napi vízszükségletünket vigyük magunkkal a táborból. Hozzunk magunkkal ollót és papírzacskót a gyógynövénygyüjtéshez.

Túravezető: Szakáli Mária

Túrainfók

Útvonal: Tábor – Gyimesi-hágó – Küpüs-kút – Lapos-havas – Széphavas – Ciherek-pataka – Tábor