11b.Kerékpárral a Csíki-havasok gerincén

Túravezetők

[acf_views view-id=”812″ name=”Tura szervezok view”]

Leírás

A kerékpártúra a táborból indul reggel 9 órakor és egy élményekkel dus nap után  délután 17 óra  körül érkezik vissza a táborba. A túra hossza 34 km, Ugra-patakáról a 12A országúton tekerünk végig Gyimesfelsőlokon majd Komjánfalva érintésével a bükkloki ortodox kolostort elhagyva vágunk neki a Fügés-telekre vezető hágónak. Egy közel másfél kilométeres emelkedővel felérünk a Gyimesi-hágóra, itt az aszfaltról letérve rövid pihenő után a Fügés-telek tetőre érve csodálhatjuk a körülöttünk elterülő tájat. Innen tovább tekerünk a gerincen, viszonylag szintben haladva keleti irányba. Később a terep néhol meredekké válik, egy-két szakaszon valószínűleg a bringa tolását is gyakorolni fogjuk. Rövid szakasz után már lefelé tartunk és nemsokára a Motorsirülőhöz érünk, ahol a második világháborúban a katonai járművek megfordulása céljára alakítottak ki egy szélesebb útszakaszt. Innen északnak fordulunk a Csíki-havasok fő gerincen haladva. A rövid pihenő után a vízkészleteinket is itt tudjuk pótolni a Szerelemesek forrásából és szükség is lesz rá, mert az Apa-havas alatti Hideg-kút lesz a következő vizlelőhey a túra folyamán. Tőlünk keletre az 1372 méteres Szép-fej csúcs emelkedik, tőlünk északra pedig a Béres-havas és a Hosszú-havas emelkedik, ezeket keletről érintve, több esztenát is átvágva érjük el a Bot-havas felé vezető ösvényt, ahonnan Keleti irányba fordulunk a Nyílént tetőn, hogy elkerüljük a Tatros jobboldali mellékpatakai által vájt völgyfőket. Érintjük a Magyarcsügésről jövő Csendőrök útját, majd északnak fordulunk. Tőlünk keletre a Vojka-havas magasodik. Mi a Fehér-Bükk csúcs alatt egy hosszabb pihenőt tartunk majd ezt követően az 1239 méteres Apa-havas irányába vesszük útunk. Itt a gerincen szép kilátás nyílik a Csíki-havasok keleti mellékgerinceire.  Nekünk az Apa-havas képezi útunk csúcspontját, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a Tatros-völgyére, Moldova irányába, tőlünk északra a közelben a Papoj-csúcs magasodik. Az Apa-havasról a borospataki úton ereszkedünk vissza a Tatros völgyébe és Gyimesfelsőlokra. Az út közelében egy pihenőhely mellet a Hideg-kútból frissítő vizet merítünk, majd a poros úton bevágtatunk a 12A főútra, azon délnek fordulva hamarosan visszaérkezünk a táborba.