11c.Rézégés – Naskalat kerékpárral

Túravezetők

[acf_views view-id=”812″ name=”Tura szervezok view”]

Leírás

A kerékpártúra a táborból indul reggel 9 óra nulla perckor és délután 17-18 óra  körül érkezik vissza a csapat a táborba. A túra, hossza 23 km a megtett szintkülönbség 536 m, Ugrapatakáról a 12A országúton északnak vesszük az irányt és tekerünk végig Gyimesfelsőlokon majd balra kanyarodunk Sötétpatak falurész irányába. A Tatroson átkelve egy lassan emelkedő földúton érünk ki a faluból viszonylag szintben haladva nyugati irányba. A faluból kiérve meredek lejtőjű kaszálók alatt haladunk, jobbról a Szurdok, balról a Bodorvész zárja le a láthatárt a piros kereszt jelzést követve tartunk nyugati irányba. Végig földúton haladva az út egyre meredekebbé válik, majd éles szerpentineken mássza meg a Kerekbükk csúcsban tetőző észak-dél irányú főgerincet. A gerincen rövid pihenőt tartva nézünk majd körbe a gyimesi hegyek sajátos szépségeit csodálva. Előttünk vagy inkább felettünk a Kerekbükk 1404 méteres csúcs, északi irányban pedig már a Naskalat kopár gerincvonulata húzódik. Innen a piros gerincjelzés együtt halad az általunk eddig is követett piros kereszt jelzéssel. A nyugati főgerinc ezen része járható bringával is bár kissé köves és állandóan emelkedik a Rézégés tetejéig (1403 m), ahonnan gyorsan elérjük túránk legmagasabb pontját a Réz tetejét (1431 méter). Innen keletre a Gyimesek, míg nyugatra a Csíki-medence és a Hargita vonulata rajzolódik ki, de jól látszik az alattunk fekvő nyeregben a Kondra-kereszt és a 32-es határőrezred emlékére állított első világháborús emlékmű. Itt hosszabb pihenőt tartunk (valószínűleg a juhászkutyák látogatására is számíthatunk majd) és Hidegség fölött emelkedő Orogyik hegyet, a Tarhavast, a Hegyes-csúcsot vehetjük szemügyre keleti irányba. A visszajövő út az Antalokpataka felé veszi az irányt,  gerincmagasságban a kék keresztet követve a Hármas-kő alatt a kék kereszt jelzésen néhol egészen technikás hegyikerékpár terepen, jobbról és balról legelők lentebb kaszálók övezte tájon csattogunk le az Antalokpataka völgyébe majd a faluba. Itt keleti irányba haladva átkelünk a falun illetve a Tatroson és a 12A jelzésű országúton tekerve néhány kilométer megtétele után visszaérkezünk a táborba.