8.Apa-havas túra

Túravezetők

[acf_views view-id=”812″ name=”Tura szervezok view”]

Leírás

Túránk kiindulópontját vonattal közelítjük meg, szűk félórás utazás után Palánka megállónál szállunk le és rövid ismertetés után déli irányba indulunk el. Hamarosan már Románcsügés főútján gyalogolunk és kb.2 km megtétele után, a templom után jobbra fordulunk a patak mellett. Elhaladunk egy régi kovácsműhely mellett, majd az utolsó házakat is elhagyva előbb földúton, majd mezei úton emelkedünk. A patakvölgy összeszűkül, ösvényünk az erdőben visz fel a falu végétől 3 km-re található csorgóhoz. Miután felfrissítettük vízkészletünket, balra indulunk tovább az erdei úton, és hamarosan kiérünk  a mellékgerincre, és visszanézhetünk a falura és gyönyörködhetünk a kitáruló panorámában. Miután elhagyunk egy felújított határhalmot, elérjük az Apa-havas 1329 méteres csúcsát. A most is jól látható lövészárkok emlékeztetnek a hajdani világháborús csatákra. Miután a csúcskeresztnél megpihentünk, folytatjuk túránkat nyugat felé, keresztezzük a sárga sávval jelzett gerincutat és leereszkedünk egy esztena közelébe, itt van túratávunk feleútja és utolsó vízvételi lehetősége. Ismét bemegyünk az erdőbe és elkezdjük visszanyerni a szintet az Ugra-tető irányában. Kiérünk a csúcsra, ahonnan ismét számba vehetjük a körülöttünk kibontakozó hegyvonulatokat és csúcsokat. Túránk befejező szakasza az Ugra-gerincen vezet tovább, amelynek utolsó magaslatán található Sebő Ödön felújított keresztje. Itt még egyszer körülnézünk, majd leereszkedünk a táborba.

Túravezetők: Dady Hunor, Péter Levente, Molnár Balázs

Túrainfók

Útvonal: Tábor – Gyimespalánka vasútállomás – Románcsügés – Apa-havas – Ugra-tető – Tábor